نوشته شده توسط : پایپ ایران

سپتیک تانک چیست؟

سپتیک تانک برای تصفیه و دفع حجم های کوچک فاضلاب، معمولاً در خانه ها یا مصارف صنعتی یا تعدادی از خانه ها که نسبتاً نزدیک به هم قرار دارند، استفاده می شود. سپتیک تانک ها بخشی از خانواده معروف به "سیستم های سپتیک" هستند که شامل تصفیه خانه های فاضلاب پکیج هستند که به آنها سیستم های تصفیه فاضلاب خارج از شبکه، سیستم های تصفیه فاضلاب خصوصی یا سیستم های دفع فاضلاب منفرد نیز گفته می شود. سپتیک تانک ها معمولاً در جایی نصب می شوند که دسترسی به شبکه زهکشی اصلی وجود ندارد.

 

تفاوت بین سپتیک تانک و تصفیه خانه فاضلاب چیست؟

سپتیک تانک ها گزینه ارزان تری برای تصفیه فاضلاب هستند، زیرا نیازی به برق ندارند، خرید، اجرا و نگهداری در یک دوره کوتاه مدت ارزان تر هستند. تصفیه خانه های کوچک فاضلاب معمولاً با برق کار می کنند که برای هوادهی فاضلاب مورد نیاز است. تصفیه خانه های فاضلاب نیز گران تر هستند، اما پساب نهایی کیفیت بالاتری نسبت به پساب خروجی از سپتیک تانک دارد که همیشه نیاز به تصفیه بیشتر در مخزن دارد.

چرا سپتیک تانک ها را به عنوان شبکه های خاموش شناخته می شوند؟

این سیستم ها به دلیل عدم اتصال به شبکه فاضلاب زهکشی اصلی، خارج از شبکه در نظر گرفته می شوند.

سپتیک تانک ها چگونه کار می کنند؟

یک سپتیک تانک معمولی شامل یک مخزن سپتیک و یک سیستم غوطه ور است. سپتیک تانک مواد آلی جامد را هضم می کند و روغن و گریس (مواد قابل شناور) و جامدات بزرگتر را از فاضلاب جدا می کند. سپس مایع (پساب) از طریق یک سیستم خیساندنی که برای رهاسازی آهسته آب فاضلاب از پیش تصفیه شده در خاک طراحی شده است، از سپتیک تانک به زمین تخلیه می شود. همچنین می توان از یک پمپ برای کمک به خروج پساب سپتیک تانک در خاک برای حذف آلاینده هایی مانند آلاینده های بیماری زا مانند نیتروژن یا فسفر استفاده کرد.

چگونه متوجه شویم سپتیک تانک اندازه مناسبی دارد؟

عملکرد سپتیک تانک به این بستگی دارد که آیا اندازه آن به درستی انجام شده است یا خیر. سپتیک تانک باید اندازه کافی برای جریان روزانه تولید شده توسط کاربران متصل به سپتیک تانک داشته باشد. (تعداد افراد متصل به مخزن) 

برای راه اندازی سپتیک تانک خود چه کاری باید انجام دهم؟

در یک محیط خوب سپتیک تانک، زیست توده "خودپایدار" خواهد بود که به این معنی است که باکتری های جدید جایگزین باکتری هایی می شوند که می میرند. افزودن منظم محصولات به اصطلاح "افزایش زیستی" معمولاً ضروری نیست، اما ممکن است به رشد باکتری ها در داخل سپتیک تانک کمک کند.

علت مشکل در سپتیک تانک:

بیشتر خرابی های سپتیک تانک به تعمیر و نگهداری نامناسب مربوط می شود. نمونه‌هایی از این موارد است که دفع زباله‌های مبتنی بر خاک مانند مخزن‌ها در شرایط نامناسب زمین، در شیب‌های زیاد یا در مناطقی با سطح آب زیرزمینی بالا نصب می‌شوند. این طراحی‌های ضعیف سپتیک تانک باعث خرابی‌های هیدرولیکی می‌شود که منجر به آلودگی منابع آب می‌شود. تعمیر و نگهداری ضعیف مانند تخلیه نامنظم سپتیک تانک (به طور کلی هر 3 تا 5 سال)، ممکن است باعث شود مواد جامد در مخزن مانع نفوذ و مسدود شدن سیستم کامل شود.

نگهداری صحیح سپتیک تانک:

از ریختن سفید کننده در توالت یا سینک خودداری کنید. مقدار چربی دفع شده را به حداقل محدود کنید. سپتیک تانک شما یک راه حل بیولوژیکی برای تصفیه زباله های بیولوژیکی است. از قرار دادن اقلام زیر در توالت یا سینک خودداری کنید: تفاله قهوه، پلاستیک های یکبار مصرف، بستر حیوانات، محصولات بهداشتی و اقلام بهداشتی، انتهای سیگار، چربی ها و گریس ها، دستمال کاغذی، رنگ، مواد شوینده و آفت کش ها... این محصولات ممکن است تاثیر منفی داشته باشند. روی باکتری های مخزن سپتیک تانک.

اگر سپتیک تانک من به خانه برگشت، چه کاری باید انجام دهم؟

اگر فاضلاب از سپتیک تانک شما پشتیبان می شود، باید از تماس با فاضلاب خودداری کنید. فاضلاب ممکن است حاوی پاتوژن های مضر باشد. پرسنل نظافت باید لباس محافظ بپوشند و پس از اتمام پاکسازی، تمام تجهیزات مورد استفاده در پاکسازی را به طور کامل شستشو و ضدعفونی کنند. منطقه آلوده باید خشک شود و تا زمانی که حداقل 48 ساعت کاملاً خشک نشده است از آن استفاده نشود.اگر بوی بدی از سپتیک تانک خود دارید، این ممکن است نشانه ای از مردن باکتری ها باشد. ابتدا دریابید که چه چیزی ممکن است زیست توده را از بین برده باشد، احتمالاً این محصولی است که شما در سینک یا توالت خود ریخته اید. در این صورت ممکن است مجبور شوید باکتری را به سپتیک تانک اضافه کنید.

طراحی سپتیک تانک:

سپتیک تانک با اندازه و طراحی مناسب می توانند تصفیه فاضلاب قابل قبولی را ارائه دهند. با این حال، سیستم‌هایی که بیش از ظرفیت تصفیه زمین نصب شده‌اند یا سیستم‌های ضعیف طراحی، نصب، بهره‌برداری یا نگهداری ضعیف می‌توانند منبع مشکلاتی باشند. جدی ترین مشکلات شامل آلودگی آب های سطحی و آلودگی آب های زیرزمینی توسط نیترات ها، تخلیه بیش از حد نیتروژن یا آلودگی فسفر است.

علت تخلیه سپتیک تانک:

برخی از جامدات ته نشین شده (لجن) در کف سپتیک تانک شما در اثر فعالیت بی هوازی باکتری ها هضم شده و از بین می روند. لجن باقیمانده به مرور زمان جمع می شود و باید از مخزن خارج شود. سپتیک تانک شما به طور کامل تخلیه نمی شود بلکه "لجن زدایی" می شود: یک پیمانکار تخصصی لجن را همراه با حجم کل آب مخزن پمپ می کند و سپس پساب آبکی را دوباره داخل می کند. این پساب حاوی باکتری های لازم برای عملکرد مناسب است. "چربی، روغن و گریس" ناشی از فعالیت های روزمره خانگی مانند پخت و پز و شستشو و غیره است. آنزیم ها به مرور زمان این کف را تجزیه می کنند. زباله های مخزن اولیه شما می توانند خشک شده و بیش از حد غلیظ شوند و مانع از رسیدن هوا به پساب مایع شوند. باکتری ها برای تجزیه هوازی آلاینده های فاضلاب به اکسیژن نیاز دارند. یک کف سخت و خشک (پوسته) به این معنی است که زمان مناسبی است که وارد پیمانکار شوید تا سپتیک تانک خود را لجن گیری کنید.

انواع سپتیک تانک:

اگر در بازار به دنبال یک سپتیک تانک جدید هستید، یا به سادگی به دنبال جایگزینی یک سپتیک تانک قدیمی هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

سه نوع از سپتیک تانک ها  که امروزه برای نصب در دسترس هستند عبارتند از:

سپتیک تانک بتن

سپتیک تانک فایبرگلاس

سپتیک تانک پلی اتیلن

همانطور که از نام آن پیداست، سپتیک تانک های پلی اتیلن ، از پلی اتیلن در قالب یکپارچه ساخته می شوند. اندازه منحصر به فرد و طراحی 3 محفظه سپتیک تانک های پلی اتیلن نقش بسیار مهمی در پردازش زباله دارد. دو محفظه بودن نیز برای راحتی در نظر گرفته شده است. ضخامت بالای دیوار بار و فشار زمین را تا حد زیادی تحمل می کند. به دلیل سبک بودن حمل و نقل و نصب آن بسیار آسان است. این سپتیک تانک  از پلی اتیلن مقاوم در برابر نمک و غیر قابل تجزیه ساخته شده اند. از این رو در مناطق شور مناسب ترند. تنها کاری که برای نصب مخزن باید انجام شود این است که خط تخلیه را به ورودی و خروجی را به چاله خیساندن وصل کنید. منهول ها را با درپوش های ارائه شده بپوشانید و مخزن آماده استفاده است.

ابعاد و ظرفیت سپتیک تانک:

نمودارها و توصیه های مختلفی برای اندازه سپتیک تانک بر اساس جریان زباله، اندازه خانه، متراژ مربع، تعداد اتاق خواب، تعداد حمام، و حتی چند معیار دیگر وجود دارد. اندازه سپتیک تانک مورد نیاز در یک منطقه خاص نیز به قوانین نصب و محلی بستگی دارد.سپتیک تانک ها در اندازه های مختلفی وجود دارند و می توانید مخازنی با حجم کمتر از 1000 گالن تهیه کنید، اما توصیه می کنیم حداقل اندازه مخزن را به 1000 فوت مربع اختصاص دهید.

نصب سپتیک تانک:

اگر قصد نصب سپتیک تانک را دارید، لطفاً قبل از خرید یا نصب هر گونه تجهیزات، حتما با یک متخصص دارای مجوز مشورت کنید. هر شهر و محلی قوانین سختگیرانه ای در مورد اندازه محصول و روش نصب متفاوت دارد.سیستم‌های سپتیک تانک با اندازه‌های مناسب و نصب در مکان‌هایی که شرایط زمینی مناسبی را برای غوطه‌ورها فراهم می‌کنند، می‌توانند سال‌ها کار بدون مشکل را فراهم کنند. با این حال، سپتیک تانک می‌توانند علت بسیاری از مسائل از جمله سیل، آلودگی و خطرات و..را جلوگیری نماید.

تولید کننده سپتیک تانک:

کارخانه تولید سپتیک تانک پایپ ایران، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید انواع سپتیک تانک با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین سپتیک تانک را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نوآوری روزافزون می باشیم.کارشناسان فروش سپتیک تانک پایپ ایران همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید سپتیک تانک برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید سپتیک تانک و استعلام قیمت سپتیک تانک به سایت پایپ ایران مراجعه نمایید. برای راهنمایی و پشتیبانی با تیم متخصص پایپ ایران در تماس باشید.

 



:: برچسب‌ها: قیمت سپتیک تانک-سازنده سپتیک تانک-تولید سپتیک تانک ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 | نظرات ()