نوشته شده توسط : پایپ ایران

لوله پلیکا:

در زمینه های فاضلاب، سیستم زهکشی، عایق کابل ها، سیستم های آبرسانی و.. که حاصل شده از تعداد زیادی لوله ها، اتصالات و تجهیزات مختلف که لوله ها مهم ترین اجزای تشکیل دهنده یک سیستم فاضلاب و زهکشی است. در طراحی لوله ها و اتصالات آن ها از ماده های اولیه ای نظیر پی وی سی استفاده می شود که نسبت به ماده های قدیمی برتر هستند. مقدار و میزان مقاومت آن ها و بسیاری از ویژگی ها منجر شده است تا لوله های تولید شده از پی وی سی، انتخاب ایده آل است. لوله های پلیکا نسبت به بتن یا آهن انرژی کمتری برای تولید مصرف می کنند و از آنجایی که وزن سبکی دارند در هزینه های حمل و نقل و انتشار گاز های گلخانه ای در صنعت ساختمان صرفه جویی می کنند. علاوه بر این،  باعث کاهش نشتی و صرفه‌ جویی قابل توجهی در آب و در نتیجه صرفه ‌جویی در انرژی مورد نیاز برای پردازش و پمپاژ آب می گردد. به طور خلاصه لوله پلیکا یک مصحول ایمن و ارزشمند است و نیازی به تعویض ندارد.

پی وی سی چیست؟

همانگونه که گفته شد در تهیه و طراحی لوله پلیکا از پی وی سی استفاده می شود. ماده ای است که در چند سال اخیر کشف و شناخته شده است و با ماهیت و دوام، کیفیت بالا در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفته است. سومین پلاستیک پر مصرف در جهان تعلق گرفته به است به این ماده که بی بو، جامد و محکم و با دوام است و به صورت عمده از آن در ساخت و طراحی لوله پلیکا استفاده می شود. یک پلاستیک ارزان قیمت است که به قدری همه کاره است که در جامعه مدرن کاملاً فراگیر شده است. در سال 1913، پلی وینیل کلراید اولین محصول مصنوعی شد که تا کنون ثبت اختراع شده است و رشد و توسعه یافته است.

فواید لوله پلیکا:

لوله های پلیکا که در زیر ساخت های سیستم فاضلاب یا زهکشی استفاده می شوند به سه صورت نیز وجود دارند که یک نوع آن فشار قوی، معمولی، و نوع آخر آن ها ضعیف است و سطح آن ها در رنگ های مختلف از جمله آبی، طوسی و سفید ساخته می شود. اگر شما از آن ها برای پروژه خود استفاده می کنید و دائم نگران خوردگی و زنگ زدگی یا هر گونه مشکلات هستید، باید گفته شود که با به کار گیری آن ها اطمینان داشته باشید که آن ها دچار هیچ گونه آسیب و صدمه ای نخواهند شد، شاید لوله های قدیمی آهنی و بتنی و.. در معرض آسیب قرار بگیرند اما در مورد چنین محصولاتی امکان رخ دادن هر گونه عیب و صدمه صفر است. لوله های پلیکا بیش از 60 سال است که مورد استفاده قرار می گیرند و نشان می دهند که خواص مواد بسیار طولانی مدتی دارند. لوله های پلیکا سبک تر از سایر مواد هستند و به راحتی نصب می شوند، پس از نصب به حداقل نگهداری نیاز دارند، چرا که آن ها قوی و مقاوم هستند.

لوله های پلیکا ایمن هستند:

از مهم ترین مزایای لوله پلیکا ایمن بودن یا غیر سمنی بودن آن ها است. به علت این که سمی نمی باشند و برای رشد باکتری های نامناسب است در زمینه های انتقال آب آشامیدنی استفاده می شود. با نصب لوله های پلیکا می توانید مطمئعن باشید که از ایمن ترین گزینه استفاده کرده اید و سیال شما که در حال عبور و انتقال است به ویژه آب شرب آلوده نمی شود.

 لوله پلیکا کارآمد و پایدار هستند:

احتمال گرفتگی، انسداد در کاربرد های زهکشی با این محصولات صفر است و بسیار کارآمد می باشند. به طور کلی چه برای تولید و حمل و نقل آن ها انرژی کم تری نیاز است. لوله های پلیکا در اتمام طول عمر خود قابل بازیافت هستند و با از دست دادن خواص فنی خود می توانند با بازیافت شدن به محصول دیگری تبدیل شوند و به حفظ منابع طبیعی کمک فراوانی می کند و دوستدار محیط زیست می باشند.

لوله پلیکا سبک و در عین حال بادوام هستند:

از نظر وزن این محصولات دارای مزیت قابل توجهیی هستند چرا که هنگام نصب و جا به جایی با وزن سبک، آسانی و آسودگی را فراهم می کنند. همچنین وزن سبک آن ها برای افرادی که آن ها حمل می کنند نیز ایمن تر است و با مشکلات کم تری رو به رو هستند. از آنجایی که لوله‌ های پلیکا سبک و انعطاف ‌پذیر هستند، نصب آسانی نیز دارند و به زمان و کار بسیار کمتری برای نصب نیاز دارند. شما به راحتی می توانید این لوله ها را به هر شکل و اندازه ای که برای پروژه نیاز دارید برش دهید، شکل دهید، جوش دهید و به هم متصل کنید. تطبیق پذیری لوله های پلیکا دلیل استفاده از آن ها است.

در پروژه های مختلف و گوناگونی استفاده می شود از سیستم فاضلاب، زهکشی گرفته تا سیستم های آبپاشی آتش نشانی و انتقال آب شرب و.... چرا که در تماس هر گونه آب و مواد شیمیایی غیر قابل تغییر هستند و این می تواند یک موضوع یا ویژگی مهمی باشد که آن را به لوله یا انتخاب ایده آلی تبدیل کرده است. در واقع لوله های پلیکا در برابر عوامل جوی، پوسیدگی شیمیایی، خوردگی، ضربه و سایش مقاوم هستند و آن ها را به لوله های ایده آل برای انواع پروژه های داخلی و خارجی تبدیل می کند. علاوه بر این، تا زمانی که لوله‌ های پلیکا با کیفیت بالا به درستی نصب شده باشند، به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند. با این حال، هنگامی که تعمیرات مورد نیاز است، انجام آن ها بسیار ساده تر و مقرون به صرفه تر از لوله های فلزی است و تمام موارد ذکر شده حاکی بر آن است که آن ها از طول عمر بالایی برخوردار هستند.

قیمت لوله پلیکا:

در پایان به جهت تکیمل مطالب، قیمت لوله پلیکا بسیار حائز اهمیت است و می توان گفت اگر کاربرد و نیاز شما متفاوت باشد، قیمت لوله پلیکا نیز متغیر خواهد بود. در ادامه ذکر شده است که قیمت لوله پلیکا به چه فاکتور هایی بستگی دارد.

شما به عنوان فردی که قصد خرید لوله پلیکا را دارید، قطعا به اندازه و ابعاد خاصی نیاز دارید که ممکن است فرد دیگر برای پروژه خود به آن ابعاد و سایز احتیاجی نداشته باشد و تولید کنندگان به منظور رفع نیاز مشتریان خود آن ها را در ابعاد مختلف تولید و طراحی کرده اند و قیمت لوله پلیکا تحت تاثیر اندازه آن مشخص می شود.

در رابطه با تعیین قیمت لوله پلیکا، وزن آن نیز مهم است. همانگونه که گفته شده است وزن آن سبک تر از لوله قدیمی است و با این اساس طبیعی است که لوله های قدیمی با وزن سنگین قیمت بیشتری داشته باشند.

اتصالات نیز در ایجاد سیستم زهکشی و.. بسیار مهم است و نقش مهمی را در اتصال لوله ها به یکدیگر دارند و در تعیین قیمت لوله پلیکا مهم است.

استاندارد بودن که یکی از نکات مهم در انتخاب آن ها است و برای تشخیص لوله پلیکا غیر استاندارد و استاندارد می بایست دقت نمایید. با این وجود در تعیین قیمت لوله پلیکا بسیار مهم است.

عامل دیگری که در تعیین قیمت لوله پلیکا نقش مهمی را ایفا می کند، کیفیت محصول می باشد.

آخرین فاکتور های موثر در تعیین قیمت لوله پلیکا، نحوه نصب و نوسانات بازار می باشد.

کارخانه تولید لوله پلیکاپایپ ایران:

کارخانه لوله پلیکا پایپ ایران، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید لوله پلیکا با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین لوله های پلیکا را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نو آوری روزافزون می باشیم. نخستین شعار شرکت مشتری مداری بوده و اهداف و برنامه های خود را بر آن بنا نهاده ایم.کارشناسان فروش لوله پلیکا پایپ ایران همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید لوله پلیکا برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید لوله پلیکا و استعلام قیمت لوله پلیکا با کارشناسان و متخصصان پایپ ایران از طریق شماره تماس های 09128405915 و 02166483199 در ارتباط باشید.هدف ما در آینده افزایش صادرات و گسترش استفاده از مواد پلیمری با ساختن برند پایپ ایران به یک برند معتبر در بازار داخلی و بین المللی و افزایش سهم بازار آن است.

 



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پایپ ایران

مخزن اسید:

پایپ ایران در تولید مخزن مقاوم در برابر مواد شیمیایی برای ذخیره اسید های مختلف، قلیا ها و سایر مواد فعال مشغول است. می توانید مخزن اسید را با مواد مختلف و ابعاد و ظرفیت های گوناگون از کارخانه پایپ ایران تهیه نماید. مخزن اسید با مقاومت در برابر مواد شیمیایی برای نگهداری محیط های تهاجمی مختلف با دما ها و غلظت های مختلف محیطی طراحی شده اند. مخزن اسید بسته به محیط نگهداری، از ترکیب های مختلفی از رزین های پلی استر و تعداد لایه ها استفاده می شود. مخزن اسید را می توان یک، دو یا سه لایه ساخت و هر لایه از رزین با ترکیبات مختلف ساخته می شود. مخزن اسید مقاوم در دو نوع زمینی و زیرزمینی، افقی یا عمودی و مخروطی و... تولید می شوند. بسته به هدف، مخازن به انواع دریچه های خاموش، ابزار اندازه گیری، سکو های خدمات مجهز هستند. مخزن اسید، مخازنی برای ذخیره و انباشت مواد فعال شیمیایی با چگالی و غلظت مختلف طراحی شده اند، به عنوان مثال: اسیدهای غلیظ و رقیق: نیتریک، سولفوریک، هیدروکلریک، ارتوفسفریک، هیدروفلوریک، قلیایی، هیپوکلریت ها، پراکسید هیدروژن در آن نگهداری می شود.

اسید سولفوریک چیست؟

اسید سولفوریک یک اسید معدنی خورنده و به طور گسترده تولید می شود که در طیف وسیعی از صنایع استفاده می شود. فرمول شیمیایی اسید H2SO4 است.H2SO4  یک اسید معدنی دوپروتیک و قوی است که به دلیل چگالی بالا "وزن" در نظر گرفته می شود. محلول‌ های شیمیایی اسید سولفوریک بسیار واکنش‌ پذیر هستند و خطرات واقعی را ایجاد می‌کنند که باید هنگام نگهداری و استفاده از آن در نظر گرفته شوند.

H2SO4 که بیشتر به عنوان اسید سولفوریک شناخته می شود، به عنوان اسید باتری یا سولفات دی هیدروژن نیز شناخته می شود. نام ‌هایی که دیگر معمولاً استفاده نمی ‌شوند عبارتند از سولفین اسید و روغن ویتریول.

اسید سولفوریک چگونه باید ذخیره شود؟

اسید سولفوریک باید در مخازن خاص ساخته شده از مواد مقاوم در برابر خوردگی ذخیره شود که ایمنی، پایداری و طول عمر مخزن ذخیره را تضمین می کند. این ملاحظات می تواند بسته به غلظت خاص محلول H2SO4 تغییر کند. اگر در مخزن اسید مناسب با اتصالات و واشرهای صحیح ذخیره نشود، ممکن است خوردگی رخ دهد و یکپارچگی ساختاری مخزن به خطر بیفتد، که می ‌تواند باعث نقض مخزن شود که منجر به نگرانی ‌های ایمنی بالقوه قابل توجه و تعمیرات پرهزینه می‌شود. هنگام ارزیابی مخزن ذخیره سازی، اینکه آیا اختلاط یا رقیق شدن محلول های H2SO4 اتفاق می افتد باید به دلیل واکنش گرما زایی که می تواند رخ دهد نیز در نظر گرفته شود. اسید سولفوریک باید در مکانی خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید، گرما و منابع اشتعال و جدا از مواد ناسازگار نگهداری شود. ذخیره‌سازی انبوه H2SO4 باید از اقدامات مهار ثانویه برای کاهش رضایت ‌بخش نگرانی ‌های مواجهه در صورت انتشار مواد حجیم استفاده کند. برای ذخیره موفقیت آمیز اسید سولفوریک باید از یک برنامه منظم بازرسی و نگهداری مخزن اسید استفاده شود. هنگام ذخیره مقادیر عمده اسید سولفوریک باید ملاحظات مختلفی در نظر گرفت. غلظت و حجم مواد شیمیایی یکی از بزرگترین نگرانی ها به دلیل تنش وزنی شیمیایی و احتمال وقوع فعالیت خورنده در مخزن نگهدارنده است. بازنگری مهندسی هنگام ذخیره بیش از 4000 گالن اسید سولفوریک غلیظ به دلیل افزایش بار وزن، تنش مخزن و خطرات ناشی از انتشار بالقوه توصیه می شود. بخش های زیر متداول ترین محلول های ذخیره سازی فله ای برای اسید سولفوریک را شرح می دهد.

انواع مخزن اسید:

رایج ترین مخزن اسید مورد استفاده برای ذخیره مقادیر محلول اسید سولفوریک با ظرفیت های گوناگون، مخازن پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) هستند. با توجه به افزایش چگالی اسید ها، مخزن های اسید با ظرفیت بالاتر برای ذخیره سازی اسید سولفوریک توصیه می شود تا مخزن به خوبی وزن شیمیایی را تحمل کند. مزیت استفاده از مخزن های اسید مانند مخازن پلی اتیلن برای ذخیره‌ سازی اسید سولفوریک این است که چنین موادی مانند فلز و آهن  واکنش‌پذیر نیستند و بنابراین از تولید گاز هیدروژن و سولفات آهن جلوگیری می‌شود. مخازن پلی اتیلن برای ذخیره سازی اسید ها در فضای باز توصیه می شود که با تثبیت کننده های UV یا عایق بندی شوند تا به یکپارچگی مخزن و عمر مفید کمک کنند. انتخاب یک مخزن اسید جهت ذخیره مواد شیمیایی مناسب می تواند یک فرآیند طاقت فرسا باشد. این مخزن ها  به گونه ای طراحی شده است که می توانید از آن برای ذخیره، مخلوط کردن، پردازش یا انتقال مواد شیمیایی استفاده کنید. و از آن ها برای کارخانه های تولیدی، مناطق حمل و نقل، خدمات خودرو و شرکت های داروسازی و.. استفاده کنید. طراحی آن در شکل ها و اندازه های مختلف است. این نوع مخازن، از مخازن ضروری هستند، به خصوص در مواردی که مواد شیمیایی مورد استفاده خطرناک و مضر هستند.

از آنجایی که مواد شیمیایی مختلف توانایی ‌های آسیب ‌رسانی متفاوتی روی مخزن اسید دارند، مهم است که مخزن اسید مناسب را برای ذخیره ‌سازی مواد شیمیایی در نظر بگیرید. مواد متنوعی برای ساخت این مخازن با توجه به نیاز آن ها استفاده می شود.

آن ها عبارتند از؛

پلی اتیلن

پلی پروپیلن

استیل

فایبرگلاس

کامپوزیت و...

استفاده از این مخازن در ذخیره سازی مواد شیمیایی می تواند بسیار قابل اعتماد باشد. با ملاحظات صحیح هدف، طراحی و مهندسی، آن ها می توانند حتی خطرناک ترین مواد شیمیایی را نیز در خود نگه دارند. مخزن استیل این ظروف از انواع خاصی از فولاد ساخته شده اند که زنگ نمی زنند و تغییر رنگ نمی دهند. همچنین در شرایط محیطی مختلف عمر طولانی دارند.

مخزن فایبرگلاس:

این نوع مخازن ذخیره سازی از فایبرگلاس به عنوان ماده اولیه ساخت خود استفاده می کنند. آن ها کاملا ضد پیری هستند و باعث ماندگاری طولانی تری می شوند و می توانید از آن ها برای نگهداری فرآورده های نفتی استفاده کنید. از سوی دیگر، برای مواد شیمیایی بسیار خورنده، این مخازن بهترین انتخاب خواهند بود.

مخازن پلی اتیلن:

این مختزن یک انتخاب همه جانبه برای ذخیره سازی مواد شیمیایی موجود در بازار هستند. طراحی آن ها به دلیل مواد انعطاف پذیر آن ها آسان تر است. می توانید آن ها را در شرایط مختلف استفاده کرد. مخزن اسید جهت  ذخیره سازی مواد شیمیایی ساخته شده از پلی اتیلن و پروپیلن راه حلی قوی برای ذخیره مواد شیمیایی ارائه می دهند.

برخی از مزایای آن ها عبارتند از:

مقاومت در برابر خوردگی سطح بالا

آن ها در برابر خوردگی شدید شیمیایی مقاومت می کنند.

پلاستیک هایی مانند پلی اتیلن و پلی پروپیلن نسبت به مواد شیمیایی بسیار اسیدی و بسیار قلیایی بی اثر هستند.

این به شما راه حلی برای نگهداری مواد شیمیایی در مدت طولانی می دهد.

وزن سبک تر، وزن این مخازن در مقایسه با سایر مخازن نگهداری مواد شیمیایی کمتر است. این باعث می شود زمانی که می خواهید از آن ها در حمل و نقل، جابجایی و موقعیت یابی استفاده کنید کارآمدتر شوند.

هزینه کمتر،  مواد پلی اتیلن مورد استفاده برای ساخت این مخازن هزینه کمتری برای خرید و تحویل دارند.

 تنوع گسترده:

بسته به ماهیت ماده شیمیایی که می خواهید ذخیره کنید، راه حل هایی وجود دارد که این مخازن ارائه می دهند. همچنین می توانید این مخازن را در اشکال و اندازه های مختلف مانند افقی، مکعبی و عمودی تهیه نماید.

کارخانه تولید مخزن اسید پایپ ایران:

کارخانه مخزن اسید پایپ ایران، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید مخزن اسید با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین مخزن اسید را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نو آوری روزافزون می باشیم. نخستین شعار شرکت مشتری مداری بوده و اهداف و برنامه های خود را بر آن بنا نهاده ایم.کارشناسان فروش مخزن اسید پایپ ایران همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید مخزن اسید برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید مخزن اسید و استعلام قیمت مخزن اسید با کارشناسان و متخصصان پایپ ایران از طریق شماره تماس های 09128405915 و 02166483199 در ارتباط باشید.هدف ما در آینده افزایش صادرات و گسترش استفاده از مواد پلیمری با ساختن برند پایپ ایران به یک برند معتبر در بازار داخلی و بین المللی و افزایش سهم بازار آن است

 

 



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پایپ ایران

سپتیک تانک چیست؟

سپتیک تانک برای تصفیه و دفع حجم های کوچک فاضلاب، معمولاً در خانه ها یا مصارف صنعتی یا تعدادی از خانه ها که نسبتاً نزدیک به هم قرار دارند، استفاده می شود. سپتیک تانک ها بخشی از خانواده معروف به "سیستم های سپتیک" هستند که شامل تصفیه خانه های فاضلاب پکیج هستند که به آنها سیستم های تصفیه فاضلاب خارج از شبکه، سیستم های تصفیه فاضلاب خصوصی یا سیستم های دفع فاضلاب منفرد نیز گفته می شود. سپتیک تانک ها معمولاً در جایی نصب می شوند که دسترسی به شبکه زهکشی اصلی وجود ندارد.

 

تفاوت بین سپتیک تانک و تصفیه خانه فاضلاب چیست؟

سپتیک تانک ها گزینه ارزان تری برای تصفیه فاضلاب هستند، زیرا نیازی به برق ندارند، خرید، اجرا و نگهداری در یک دوره کوتاه مدت ارزان تر هستند. تصفیه خانه های کوچک فاضلاب معمولاً با برق کار می کنند که برای هوادهی فاضلاب مورد نیاز است. تصفیه خانه های فاضلاب نیز گران تر هستند، اما پساب نهایی کیفیت بالاتری نسبت به پساب خروجی از سپتیک تانک دارد که همیشه نیاز به تصفیه بیشتر در مخزن دارد.

چرا سپتیک تانک ها را به عنوان شبکه های خاموش شناخته می شوند؟

این سیستم ها به دلیل عدم اتصال به شبکه فاضلاب زهکشی اصلی، خارج از شبکه در نظر گرفته می شوند.

سپتیک تانک ها چگونه کار می کنند؟

یک سپتیک تانک معمولی شامل یک مخزن سپتیک و یک سیستم غوطه ور است. سپتیک تانک مواد آلی جامد را هضم می کند و روغن و گریس (مواد قابل شناور) و جامدات بزرگتر را از فاضلاب جدا می کند. سپس مایع (پساب) از طریق یک سیستم خیساندنی که برای رهاسازی آهسته آب فاضلاب از پیش تصفیه شده در خاک طراحی شده است، از سپتیک تانک به زمین تخلیه می شود. همچنین می توان از یک پمپ برای کمک به خروج پساب سپتیک تانک در خاک برای حذف آلاینده هایی مانند آلاینده های بیماری زا مانند نیتروژن یا فسفر استفاده کرد.

چگونه متوجه شویم سپتیک تانک اندازه مناسبی دارد؟

عملکرد سپتیک تانک به این بستگی دارد که آیا اندازه آن به درستی انجام شده است یا خیر. سپتیک تانک باید اندازه کافی برای جریان روزانه تولید شده توسط کاربران متصل به سپتیک تانک داشته باشد. (تعداد افراد متصل به مخزن) 

برای راه اندازی سپتیک تانک خود چه کاری باید انجام دهم؟

در یک محیط خوب سپتیک تانک، زیست توده "خودپایدار" خواهد بود که به این معنی است که باکتری های جدید جایگزین باکتری هایی می شوند که می میرند. افزودن منظم محصولات به اصطلاح "افزایش زیستی" معمولاً ضروری نیست، اما ممکن است به رشد باکتری ها در داخل سپتیک تانک کمک کند.

علت مشکل در سپتیک تانک:

بیشتر خرابی های سپتیک تانک به تعمیر و نگهداری نامناسب مربوط می شود. نمونه‌هایی از این موارد است که دفع زباله‌های مبتنی بر خاک مانند مخزن‌ها در شرایط نامناسب زمین، در شیب‌های زیاد یا در مناطقی با سطح آب زیرزمینی بالا نصب می‌شوند. این طراحی‌های ضعیف سپتیک تانک باعث خرابی‌های هیدرولیکی می‌شود که منجر به آلودگی منابع آب می‌شود. تعمیر و نگهداری ضعیف مانند تخلیه نامنظم سپتیک تانک (به طور کلی هر 3 تا 5 سال)، ممکن است باعث شود مواد جامد در مخزن مانع نفوذ و مسدود شدن سیستم کامل شود.

نگهداری صحیح سپتیک تانک:

از ریختن سفید کننده در توالت یا سینک خودداری کنید. مقدار چربی دفع شده را به حداقل محدود کنید. سپتیک تانک شما یک راه حل بیولوژیکی برای تصفیه زباله های بیولوژیکی است. از قرار دادن اقلام زیر در توالت یا سینک خودداری کنید: تفاله قهوه، پلاستیک های یکبار مصرف، بستر حیوانات، محصولات بهداشتی و اقلام بهداشتی، انتهای سیگار، چربی ها و گریس ها، دستمال کاغذی، رنگ، مواد شوینده و آفت کش ها... این محصولات ممکن است تاثیر منفی داشته باشند. روی باکتری های مخزن سپتیک تانک.

اگر سپتیک تانک من به خانه برگشت، چه کاری باید انجام دهم؟

اگر فاضلاب از سپتیک تانک شما پشتیبان می شود، باید از تماس با فاضلاب خودداری کنید. فاضلاب ممکن است حاوی پاتوژن های مضر باشد. پرسنل نظافت باید لباس محافظ بپوشند و پس از اتمام پاکسازی، تمام تجهیزات مورد استفاده در پاکسازی را به طور کامل شستشو و ضدعفونی کنند. منطقه آلوده باید خشک شود و تا زمانی که حداقل 48 ساعت کاملاً خشک نشده است از آن استفاده نشود.اگر بوی بدی از سپتیک تانک خود دارید، این ممکن است نشانه ای از مردن باکتری ها باشد. ابتدا دریابید که چه چیزی ممکن است زیست توده را از بین برده باشد، احتمالاً این محصولی است که شما در سینک یا توالت خود ریخته اید. در این صورت ممکن است مجبور شوید باکتری را به سپتیک تانک اضافه کنید.

طراحی سپتیک تانک:

سپتیک تانک با اندازه و طراحی مناسب می توانند تصفیه فاضلاب قابل قبولی را ارائه دهند. با این حال، سیستم‌هایی که بیش از ظرفیت تصفیه زمین نصب شده‌اند یا سیستم‌های ضعیف طراحی، نصب، بهره‌برداری یا نگهداری ضعیف می‌توانند منبع مشکلاتی باشند. جدی ترین مشکلات شامل آلودگی آب های سطحی و آلودگی آب های زیرزمینی توسط نیترات ها، تخلیه بیش از حد نیتروژن یا آلودگی فسفر است.

علت تخلیه سپتیک تانک:

برخی از جامدات ته نشین شده (لجن) در کف سپتیک تانک شما در اثر فعالیت بی هوازی باکتری ها هضم شده و از بین می روند. لجن باقیمانده به مرور زمان جمع می شود و باید از مخزن خارج شود. سپتیک تانک شما به طور کامل تخلیه نمی شود بلکه "لجن زدایی" می شود: یک پیمانکار تخصصی لجن را همراه با حجم کل آب مخزن پمپ می کند و سپس پساب آبکی را دوباره داخل می کند. این پساب حاوی باکتری های لازم برای عملکرد مناسب است. "چربی، روغن و گریس" ناشی از فعالیت های روزمره خانگی مانند پخت و پز و شستشو و غیره است. آنزیم ها به مرور زمان این کف را تجزیه می کنند. زباله های مخزن اولیه شما می توانند خشک شده و بیش از حد غلیظ شوند و مانع از رسیدن هوا به پساب مایع شوند. باکتری ها برای تجزیه هوازی آلاینده های فاضلاب به اکسیژن نیاز دارند. یک کف سخت و خشک (پوسته) به این معنی است که زمان مناسبی است که وارد پیمانکار شوید تا سپتیک تانک خود را لجن گیری کنید.

انواع سپتیک تانک:

اگر در بازار به دنبال یک سپتیک تانک جدید هستید، یا به سادگی به دنبال جایگزینی یک سپتیک تانک قدیمی هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

سه نوع از سپتیک تانک ها  که امروزه برای نصب در دسترس هستند عبارتند از:

سپتیک تانک بتن

سپتیک تانک فایبرگلاس

سپتیک تانک پلی اتیلن

همانطور که از نام آن پیداست، سپتیک تانک های پلی اتیلن ، از پلی اتیلن در قالب یکپارچه ساخته می شوند. اندازه منحصر به فرد و طراحی 3 محفظه سپتیک تانک های پلی اتیلن نقش بسیار مهمی در پردازش زباله دارد. دو محفظه بودن نیز برای راحتی در نظر گرفته شده است. ضخامت بالای دیوار بار و فشار زمین را تا حد زیادی تحمل می کند. به دلیل سبک بودن حمل و نقل و نصب آن بسیار آسان است. این سپتیک تانک  از پلی اتیلن مقاوم در برابر نمک و غیر قابل تجزیه ساخته شده اند. از این رو در مناطق شور مناسب ترند. تنها کاری که برای نصب مخزن باید انجام شود این است که خط تخلیه را به ورودی و خروجی را به چاله خیساندن وصل کنید. منهول ها را با درپوش های ارائه شده بپوشانید و مخزن آماده استفاده است.

ابعاد و ظرفیت سپتیک تانک:

نمودارها و توصیه های مختلفی برای اندازه سپتیک تانک بر اساس جریان زباله، اندازه خانه، متراژ مربع، تعداد اتاق خواب، تعداد حمام، و حتی چند معیار دیگر وجود دارد. اندازه سپتیک تانک مورد نیاز در یک منطقه خاص نیز به قوانین نصب و محلی بستگی دارد.سپتیک تانک ها در اندازه های مختلفی وجود دارند و می توانید مخازنی با حجم کمتر از 1000 گالن تهیه کنید، اما توصیه می کنیم حداقل اندازه مخزن را به 1000 فوت مربع اختصاص دهید.

نصب سپتیک تانک:

اگر قصد نصب سپتیک تانک را دارید، لطفاً قبل از خرید یا نصب هر گونه تجهیزات، حتما با یک متخصص دارای مجوز مشورت کنید. هر شهر و محلی قوانین سختگیرانه ای در مورد اندازه محصول و روش نصب متفاوت دارد.سیستم‌های سپتیک تانک با اندازه‌های مناسب و نصب در مکان‌هایی که شرایط زمینی مناسبی را برای غوطه‌ورها فراهم می‌کنند، می‌توانند سال‌ها کار بدون مشکل را فراهم کنند. با این حال، سپتیک تانک می‌توانند علت بسیاری از مسائل از جمله سیل، آلودگی و خطرات و..را جلوگیری نماید.

تولید کننده سپتیک تانک:

کارخانه تولید سپتیک تانک پایپ ایران، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید انواع سپتیک تانک با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین سپتیک تانک را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نوآوری روزافزون می باشیم.کارشناسان فروش سپتیک تانک پایپ ایران همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید سپتیک تانک برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید سپتیک تانک و استعلام قیمت سپتیک تانک به سایت پایپ ایران مراجعه نمایید. برای راهنمایی و پشتیبانی با تیم متخصص پایپ ایران در تماس باشید.

 



:: برچسب‌ها: قیمت سپتیک تانک-سازنده سپتیک تانک-تولید سپتیک تانک ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پایپ ایران

منهول:

از جمله اجزای اصلی شبکه فاضلاب منهول یا آدم رو است که کاربرد فروانی در لوله کشی های فاضلاب شهری و روستایی وو.دارد.امروزه در مکان هایی که لوله های بزرگ فاضلاب وجود داشته حتما کنار ان یک منهول نیز وجود داشته است.کاربردمنهول ها از گذشته رواج داشته و امروزه نیز همچنان ادامه دارد.منهول ها برای دسترسی اسان و راحت تر به منظور بررسی چاه ها یا خصوط فاضلاب و مخابرات،متصل نمودن شبکه فاضلاب و..مورد استفاده قرار می گیرد.منهول ها از انواع مختلفی برخودار هستند به عنوان مثال:منهول بتنی،منهول پلی اتیلن،منهول اجری،که درابعاد و ظرفیت مختلف تولید و طراحی می شود.معمولا برای جلوگیری از سقوط افراد برروی منهول ها،از دریچه منهول استفاده می شود دریچه های منهول نیز می توان از چدن،کامپوزیت،فایبرگلاس،پلی اتیلن می باشد که این درب ها رئ در سطح خیابان های شهر مشاهده کرده ایم.

چهار هدف اصلی استفاده ازمنهول:

منهول ها همانطور که گفته شد به کارفرمایان اجازه دسترسی و بررسی اسان را می دهد تا در مواقعی که با مشکل برخورد کرد به راحتی تعمییر گردد.

از اهداف دیگر استفاده از منهول بهبود تهویه سیستم فاضلاب ها می  باشد و به خروج گازهای خطرناک کمک می کند.

اکثر ارگان ها اگر بخواهند به کمک تیم های فاضلاب بیایند می توانند از این ابزار استفاده کنند و در زمان های طوفان سیستم های فاضلاب را بررسی و تراز کنند.

جهت اطمینان از خط لوله فاضلاب

دسته بندی منهول براساس جنس بدنه:

همانطور که در متن بالا ذکر شده است منهول ها دارای بدنه متفاوت می باشد که از پلی اتیلن و بتن و اجر می باشد که در متن زیر بیشتر به ان ها اشاره شده است.

منهول بتنی :

منهول بتنی یکی از انواع منهول می باشد که جایگزین منهول اجری بود و توانسته بود تا اندکی از معایب منهول های اجری را پوشش دهد با این صورت منهول بتنی نیز دارای معایبی بود از جمله:

زمان نصب و اجرای طولانی

آب بندی نشدن در قسمت اتصالات

اسیب پذیری در برابر مواد خوردنده

زبری زیاد در محل مجرا کف

وزن بالا

شکننده بودن در برابر زلزله و...با توجه به این مشکلات و معایب استفاده از منهول بتنی کاهش یافته است.

منهول آجری:

اولین و ساده ترین نوع منهول منهول اجری می باشد که درهنگام تولید منهول ان ها از جنس اجر تولید و طراحی می نمودند.منهول های اجری همانطور که گفته شد به علت معایبی که به همراه داشت استفاده از ان کار گزاشته شده و سپس منهول بتنی را تولید و طراحی کردند.از معایب منهول اجری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

امکان حداکثری استفاده تا ارتفاع 3 متر

احتمال نشت از دیواره ها

شکننده لودن در برابر عواملی مانند زلزله

احتمال نشتی از محل اتصال لوله به منهول

زبری نسبتا زیاد در محل مجرای کف

آسیب پذیری در برابر مواد خوردنده

منهول پلی اتیلن:

باتوجه به کارایی بالا منهول ها و مهم بودن ان،و با کنار گذاشتن منهول های بتنی و اجری،بشر به دنبال راه حل مفید و نوین برای ساخت منهول ها بود که با استفاده از پلی اتیلن موفق شدند تا این مشکلات را برطرف نمایند.منهول های پلی اتیلن دارای خواص و فواید بسیار فوق العاده ای هستند که نه نتها جایگزین عالی برای منهول های بتنی و اجری هستند بلکه استفاده از ان ها روز به روز گسترش یافته به طوری که امروزه در مصارف مختلفی استفاده می شود.

ویژگی منهول پلی اتیلن:

از مزایا و ویژگی های منهول پلی اتیلن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نصب ان و سریع

ارتفاع منهول پلی اتیلن قابل تنظیم و کنترل می باشد.

وزن سبک که سبب حمل و نقل اسان ان شده است.

مقاوم دربرابر خوردگی و سایش

مقاوم دربرابر اشعه خورشید

می توان آن را بر روی انواع لوله ها اجرا نمود.

می توان از منهول پلی اتیلن به صورت مستقیم استفاده کرد.

طول عمر بالا

مقاوم در برابر ضربه

از کشش و انعطاف بالایی برخوردار است.

در برابر موریانه ها و انواع میکروارگانیسم ها دارای مقاومت می باشد.

می توان آن را بازیافت نمود.

در برابر فشار استاتیک و پویا مقاوم است.

در برابر سایش دارای استحکام است.

دسته بندی منهول پلی اتیلن:

منهول پلی اتیلن با توجه به محلی که مورد استفاده قرار می گیرد، دسته بندی می شود که در ادامه به ذکر آن می پردازیم:

منهول هایی که از قطر کم برخودار هستند و در زیر خط به کار گرفته می شوند.

منهول هایی که از قطر زیاد  برخوردار هستند و برای خطوط اصلی به کار گرفته می شوند.

انواع سایز منهول پلی اتیلن:

منهول  قطر 1200

منهول قطر 1100

منهول قطر1000

منهول قطر 1800

منهول قطر 1500

اجزای تشکیل دهند منهول پلی اتیلن:

میانی

منهول کفی یا تحتانی

فوقانی یا عدسی

استاندارد منهول های پلی اتیلن:

منهول پلی اتیلن با توجه به استاندارهای ملی می بایست وزن سبک و مقاومت بالا داشته باشد.

منهول های پلی اتیلن می بایست از سطح صاف و صیقلی و رنگ روشن باشد.

می بایست به نحوی طراحی شود که که از ورود فاضلاب به آبهای زیرزمینی پیشگیری نماید .

دریچه بازدید فاضلاب باید قابلیت ضربه پذیری بالا داشته باشد و در برابر زلزله مقاوم بوده و شکننده نباشد .

منهول پلی اتیلن می بایست مقاومت کافی را دربرابر برخورد با اسیدها و بازها و..داشته باشد.

از سطح منظم و صاف و از وردود الودگی ها و چسیبدن ان ها پیشگیری کند و عدم رسوب پذیری باشد.

قیمت منهول پلی اتیلن:

پارامترهای مهم در تعیین قیمت منهول پلی اتیلن شامل:

مواد اولیه و نحوه تولید

اتصالات منهول پلی اتیلن

قطر و ارتفاع

لوله های وردوی و خروجی

پایه و بدون پایه بودن

ابعاد و ظرفیت

نوسانات بازار و..

تولید کننده منهول پلی اتیلن:

کارخانه تولید منهول پلی اتیلن  پایپ ایران ، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید منهول پلی اتیلن با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین منهول پلی اتیلن را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نوآوری روزافزون می باشیم.کارشناسان فروش منهول پلی اتیلن پایپ ایران همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید منهول پلی اتیلن برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید منهول پلی اتیلن پایپ ایران و استعلام قیمت منهول پلی اتیلن پایپ ایران به سایت پایپ ایران مراجعه نمایید. برای راهنمایی و پشتیبانی با تیم متخصص پایپ ایران در تماس باشید.

 



:: برچسب‌ها: منهول پلی اتیلن-سازنده منهول پلی اتیلن ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پایپ ایران
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد